katahar

Pokaż przeciwstawne sobie nakazy i zakazy

Showing Dos and Don’ts in E-Learning #122

 

W tym tygodniu, wyzwaniem było pokazanie swojego pomysłu prezentującego sposób przedstawienia przeciwstawnych list używając formatu "nakazów i zakazów".

Jako, że z założenia każdy przykład jest dobry, postanowiłam przygotować lekcję dotyczącą ginących gatunków. Wiedzę czerpałam z anglojezycznej Wikipedii.

Gra pamięciowa typu memo

Memory Game Makeovers #121

W tym tygodniu, wyzwaniem było przerobienie gotowego szablonu gry pamięciowej. Pliki w sekcji były już gotowe i funkcjonalne. Celem zatem było zmienić istniejącą koncepcję projektu i przedstawić swoją. Przywołałam wspomnienia z czasów, kiedy aktywnie działałam w harcestwie i postanowiłam przygotować krótką formę związaną z nauką Alfabetu Mors'a

elhchalange

 

E-learninhg challange

 

ekran na stronę
360x290

Zdrapka

Gamify Your E-Learning with Scratch-Off Cards #125

W tym tygodniu, wyzwaniem było zaprojektowanie zabawy w zdrapkę, wrtualną rzecz jasna. Do głowy przyszedł mi pomysł popularnej niegdyś gry saper. Zrobiłam więc coś na jego podobieństwo, to taki MiniSaper. Cyfry widoczne na polach informują ile min znajduje się na sąsiednich polach. Te informacje pozwalają na zdrapywanie, odkrywanie bezpiecznych kwaratów. Trzeba naturalnie odsłonić wszystkie pola, poza tymi z minami. Natrafienie na minę równoznaczne jest z zakończeniem gry. Do zdrapywania używa się specjalnego żetonu.

ekran

Wykorzystanie interaktywnego suwaka

Using Interactive Sliders in E-Learning #52

 

W tym tygodniu celem było pokazanie swojego pomysłu na twórcze sposoby wykorzystania suwaka. Suwak W Storylne2 to nowość. Bardzo trafione narzędzie. W swojej relizacji wykorzystałam także inną nowość, mianowicie zaawansowane funkcje animacji, jeszcze bardziej trafiona nowość w SL2.

kociowo
thumbnail

Zagraj w bilard

No może niekoniecznie jest to animacja postaci, ale pobawiłam się najpierw trochę w Photoshopie by stworzyć animacje bili bilardowych, a potem w Articulate. Kij bilardowy jest wariacją suwaka. Po dobrej lub złej odpowiedzi masz sznsę uderzyć w bilę i: albo zdobywasz punkt, albo nie. Tak powstał animowany zabawowy fedback.